Sabtu, 16 Januari 2016

Subahanallah..maha suci Allah..
Assalamualaikum..hai semua..maaf lama menyepi..

Ceritaku disini..
Tanggal 1november 2015 bdn terasa lemah,segala sendi menjadi lenguh..seluruh badan tidak bermaya..
2 november 2015 hari sepatutnya aku gembira kerana merupakan ulangtahun kelahiranku..namun buka itu yg aku lalui..tubuhku lumpuh tidak bermaya..hanya pergerakan mata sahaj berfungsi..akhirnya aku terlantar selama beberapa hari..
Akhirnya pagi jumaat 6 november tubuhku kembali bertenaga..kerana rasa yg masih bersisa..aku gagahi jua ke klinik..

Hari bermula segalanya..
8 november 2015 akhirnya aku disahkan denggi berdarah..namun tidak ku hiraukan kerana kudratku yang terhad..
Selama 3hari berturut2 aku terpaksa berulang ke klinik dan Alhamdulillah akhirnya bacaan darahku juga sudah elok..

6.30ptg 8 november..
Kenapa?kenapa?kenapa tiba2 mataku kabur..Subahanallah..maha suci Allah..
Aku tidurkan diri..aku harap bila aku terjaga mataku kembali terang..
Keesokan harinya aku terjaga di subuh hari..
Duniaku sudah kelam..tiada satu pun yang terlihat dihadapanku..

Aku sabarkan diri..mungkin hanya sementara..aku positifkan diri,biarpun hati sudah mula merasa sedih dan bimbang..ku khabarkan pada jantung hatiku bahawa mataku tiada lagi cahaya..tiada satu pun yang aku nampak begitu juga wajahnya..mulanya dia tak percaya..

Satu peristiwa...
Nahhh..dinding batu yang ku cium..bertelorlah ayam di dahi..huhu

Si jantung hati membawaku ke klinik dan refer pada pakar HTAA...khabar yang paling aku takut...
Doktor berganti doktor..akhirnya kesku di serahkan pada yang pakar..

"Maaf puan saya terpaksa katakan..kami tidak tahu punca sebenar namun yang pasti semua ni berpunca dari demam denggi..dan tiada ubat untuk kami beri"


Nahh bermulalah kehidupanku sebagai OKU yang cacat penglihatan..emmm..hari berganti hari..minggu berganti minggu namun penglihatanku masih belum pulih..

Sesekali jiwaku tertekan menghadapinya..mujur aku punya si jantung hati yang penyabar walau kadang2 aku terasa kesedihanya yg di hadapinya..aku menjadi pemurung,pemarah dan segalanya si jantung hatiku lalui dengan sabar..
Begitu juga ibuku yang semakin dimamah usia..tanpa mereka berdua tak mungkin aku setabah ini..
Akhirnya penantianku berakhir walapun dia tak sesempurna dulu..hanya hati dapat merasa,hanya jiwa terasa pedihnya..namun aku redha dengan ujian ini..TERIMA KASIH ALLAH..

SEKIAN..luahan ikhlas hati amie ahmad..

Maaf kiranya aku belum sempurna..maaf andainya aku alpa..terima kasih jika sudi menerima..

#maaf sebab lama menghilang..doakn aie ye..

***PEACE***

1 ulasan:

  1. ya allah betul ke amie... sedih akak dengar.. semoga amie sihat seperti dlu yer

    BalasPadam