Ahad, 14 September 2014

Pengalaman mendewasakanku....

           Tak tahu kenapa dan mengapa hadirkan blog ini.tapi yang saya tau saya suke bercerita.dulu masa umur sy dlm 15 thn mcm tu sy ada jgk menulis cerita ala-ala karangan macam tu.sebabnya saya suke karang cerita.konon2 nak jadikan buku tapi sampai sekarang tak pernah public kat mana2.buku2tu semua masih tersimpan kat kg saya.hehehe....

         Makanya saya nak cuba jugak bercerita walaupun dengan bahasa saya sendiri.tau kenapa saya tulis semua cerita saya kat dlm buku??dulu saya tak suka komputer.bukan tak suke sebenarnya tapi marahkan ayah.nak tau sebabnya???sebabnya ayah upah cikgu komputer datang mengajar saya di rumah padahal kakak2 saya semuanya belajar di kelas komputer.tapi masa tu saya masih budak tak cukup umur tak tahu beza mana yang bagus mana yang tidak(padahal sudah14thn).saya tak tahu bertapa sayangnya ayah pada saya sampaikan upah cikgu datang mengajar di rumah.sedangkan kakak2 saya pergi belajar kat kelas komputer.

       Sampai sekarang menyesal tak belajar betul2.kerana marahkan ayah saya tak pandai sgt komputer.lps spm sy pun dpt sambung belajar pun dlm bidang yang byk gn komputer(programmer)tapi sy pandai2 tukar kos tanpa pengetahuan mak ayah saya ke bidang elektronik..hahaha.. 

       Tapi saya berjaya jugak habiskan pelajaran saya.dpt lah juga pengalaman kerja bidang yang say ambil tu selama 5thn.lps saya lahirkan ank saya yang sulung say dah tak kerja.niat memang nak kerja.tapi bila suami putuskan tak payah kerja.so...tak payah kerja lah...tapi memang tak best lah kalau tak pegang duit sendiri ni kan.walaupun kita perempuan tapi kita tetap rasa puas kalau dapat duit dari hasil titik peluh sendiri.

      Emmmm...banyak pulak saya membebel hari ini.insyaallah saya nak usahakan juga minat saya berkarya sampai membuahkan hasil.kalau ada yang terbaca harap2 doakan saya.daannn kalau ada yang nak bagi pandangan kat sy pun blh..tak salah untuk memberi pandangan.jom usaha....caiyokkk AMIE AHMAD ......


Tiada ulasan:

Catat Ulasan